Sunday, February 13, 2011

20110212&20110213 ikan...ohhh...ikan...!!!

20110213 & 20110212

salam....
kali ni rangkum dua hari skali...hehehe!!!sbbnya takde aktiviti sangat yang aku buat. cuma pada sebelah petang 12/11/2011, aku berhanyut ke tengah laut...apa lagi...memancin
g laaaa...hehehe!!! aku pegi dengan member aku d
ari Ipoh. dia dgn sepupu dia...masuk dgn aku sama tekong, kami 4 orang berhanyut ke tengah... Tekong kami ari tu namanya Pak Mat...

Bertolak dari Kunci Air Sematang, Kg Teluk Penchalang dalam jam 6.30 petang. dan smpai kt tapak pertama kat Karang Teluk Selat dalam kul 7.30 Ptg...kat situ kami melabuhkan pancing masing...memang dalam tpt tu..rasa2nya kedalaman lbh kurang 50meter... sbbnya kat situ juga ada kapal bawa arang batu utk kegunaan loji kuasa TNB JanaManjung...

lbh kurang dlm kul 8.30mlm,satu sentakan kuat kena kt pancing kawan aku tu. karau punya karau,line dia lak leh putus...adoiiii!!! aku dpt bayangkan...memang saiz bagak yg menarik tali dia tu...

then dlm lbh kurg 9 mlm,henjutan berlaku kt rod aku...huhuhuhu!!!best giler layan....pas lbh kurg 15min menahan asakan,mendarat la seekor ikan jenahak bersaiz agak bagak seberat 4kg. huhuhu!!!pas tu senyap jap smpai kt kul 10...then sepupu member aku kena pulak asak...kali ni kena asak dengan kerapu manis...not bad...weighted about 1kg...pas 30min,kitorg tukar tapak..dlm pada tu,dapat la jugak sotong yang di sauk...best tu!!!!
cumanya yg aku rasa agak tensi sbb gambar masa fight tu takder...camera henset aku kalau tngkap konpom nmpak gelap...hahaha!!!lighting tak cukup..

then kami bergerak menuju ke Pulau Nipis...salah satu tpt dlm kepulauan sembilan. menarik gak kt situ...depth around 70metres. kt tapak ni bermula mcm pesta menyauk sotong dgn pesta jenahak...hehehe!!!!kt tapak tu kami lepak smpai kul 4 pagi..cuaca mmg cantik...air lenang je...kat situ nk kata banyak takder la...tp naikkan ikan kat situ dlm hampir 6 ekor jenahak...hehehe!!!...

jam dh kat kul 7 pagi 13/02/2011...then kami menuju ke tapak bot...kat situ aku naikkan seekor keris berat hampir setengah kilo..huhu!!!then member aku naikkan seekor kerapu dlm hampir stgh kilo gak...then bila tekong kata kita gerak balik dalam 15 lagi,aku labuhkan umpan aku ke dasar...last catch aku sbg penamat ekspedisi kali ni,aku naikkan kerapu berat dlm setgh kilo..hehehe!!jgn jeles...rezeki Allah bagi...Alhamdulillah....

then kitorg gerak balik ke pengkalan....lain kali kami akan pergi memancing lagi...jenahak,kerapu, senangin....tunggu lah kau.....

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home